سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فکر ها را باید شست
 

 

به نام خدا

امروز سخنرانی ایت الله مجتبی تهرانی از تلوزیون پخش می شد بحث ایشان درباره تقوا و بندگی بود حرف هایشان بسیار تکان دهنده بود ایشان می فرمودند مردم می گویند خدا در قرآن فرموده ادعونی استجب لکم ، پس چرا دعا می کنیم و خداوند دعایمان را مستجاب نمی کند ؟

می فرمودند : چرا این آیه را دیدی و آیه ای که می فرماید أوفوا بعهدی أوف بعهدکم ( به عهدم وفا کنید تا به عهدتان وفا کنم )را ندیدی ؟!

همچنین می فرمودند : اگر تقوا پیشه کنید حتی لازم نیست دعا کنید کافیست اراده کنید آنچه می خواهید خداوند برایتان فراهم می کند

و حدیثی خواندند به این مظمون : که خداوند می فرماید اگر بنده من از من اطاعت کند ( در همه چیز نه هر چه به صرفمان است ) اگر همه زمین و آسمان علیه او دست به دست هم دهند که مانع اجابت خواسته اش شوند من خودم کارش را درست می کنم و اگر از من اطاعت نکند اگر همه زمین و آسمان برای کمک به او بسیج شوند نمی گذارم به خواسته اش برسد  ( نقل به مضمون )

 

 


[ یکشنبه 92/4/30 ] [ 12:48 عصر ] [ م ر ]

 

به نام خدا

مربیمون می گفت : می دانی لا اله الا الله یعنی چه ؟

یعنی اول نفی هر کس و هر چیز حتی نفست و بعد اثبات خدا .

 یعنی تا هر چیز و هر کس دیگری جز خدا در دلت جای دارد .خدا به خانه دلت نمی آید .

 یعنی تا گناه و بدی ،کینه و دشمنی ، دروغ و ریا ، حسادت و نفرت در دلت نشسته جلوه ای از صفات الهی ( عشق ، محبت ،گذشت و بخشش کریمانه و ...) در دلت راه نمی یابد.

نمی خواهی حالا که یک ماه مهمان خدایی ، برای یازده ماه دیگر خدا را به خانه دلت دعوت کنی  ؟

 


[ چهارشنبه 92/4/26 ] [ 10:15 عصر ] [ م ر ]

 

به نام خدا

امروز مربی قرآنمون آیه 30 و 31 سوره نور و 56 سوره احزاب را تفسیر می کردند جالب هم این شد که این درس جلسه قبل بود چون کسی درس نخونده بود بچه ها خواستن دوباره مطلب تکرار بشه و مصادف شد با روز عفاف و حجاب ... بگذریم ...

ایشون می گفتن در سوره نور ابتدا به مردان می فرماید غض بصر داشته باشید یعنی نگاهتان را کوتاه کنید و به زنان نا محرم  خیره نگاه نکنید . و بعد هم همین دستور را به زنان می دهد و بعد درباره پوشش زنان صحبت می کند و از خمر نام می برد. خمر هم یعنی روسری که سینه ، سر ، شانه و گردن را بپوشاند ... یعنی حد اقل پوشش برای زنان .

 تا اینجا را داشته باشید حالا می رویم سراغ سوره احزاب

در این سوره دستور به پوشش وسیع تر می دهد و از جلباب نان می برد که پوشش سرتاسری است و در ادامه همین آیه می گوید جلباب به سر کنید برای حفظ شان و شخصیت و مصون ماندن از آزار .

ایشان می گفتند در سوره نور به گونه ای جامعه سالم و در سوره احزاب جامعه نا سالم را مطرح می کند.جامعه سالم جامعه ای است که مردان در آن غض بصر دارند و جامعه ناسالم به عکس .

جامعه ای که سالم باشد و ظیفه زنان سبک تر است چون مردان نگاهشان پاک است با لباسی بلند و گشاد و پوشیدن روسری که سر ،شانه ، سینه و گردن را بپوشاند حفظ حجاب می کنند .

اما در جامعه ناسالم که مردان غض بصر ندارند وظیفه ی پوشش سنگین تر است برای حفظ شخصیت و مصون ماندن از آزار باید جلباب که همان چادر است به سر کنند .

 


[ شنبه 92/4/22 ] [ 11:16 صبح ] [ م ر ]

به نام خدا

مربی قرآنمون درباره آیه تطهیر ( سوره احزاب آیه 33 ) صحبت می کردن و اینکه عصمت دارای درجه بندی است مثلا همه ما به اینکه خود را از دره پرت کنیم عصمت داریم ( یعنی بینش داریم که این کار چه خطری برای ما دارد و نتیجه اش چیست ) و ...

و گفتند که عصمت امام همراه با لطف و عنایت خداست ...

و اینکه مثلا آقای بهجت دارای عصمت نسبی بودند نسبت به برخی گناهان و این عصمت با عنایت الهی همراه بوده ...

این سوال برای من پیش آمد که ما چه کار کنیم که این عنایت نصیب ما هم بشود ؟

که ایشان گفتند هر گناهی که ترک کنیم عنایت خداوند برای ترک دیگر گناهان شامل حال ما هم می شود .

بنده خدایی می گفت حدود پنج سال پیش تصمیم گرفتم که به هیچ وجه حتی در عصبانیت شدید نا سزا نگویم و در طول این پنج سال لطف خدا شامل حالم شده و به هیچ وجه حاضر نیستم دروغ بگویم ، غیبت نمی کنم ، تهمت نمی نزنم ، به نامحرم نگاه نمی کنم ، به مجلس عروسی که گناه باشد نمی روم حتی اگر مجلس عروسی نزدیکانم باشد و ... اگر لطف خدا نبود من هنوز آدم پنج سال پیش بودم

 


[ جمعه 92/4/21 ] [ 9:28 صبح ] [ م ر ]

به نام خدا

در زمان مالک دینار(زاهد بسیار معروف شهر بصره که در زهد و اعراض از دنیا همواره بدو مثل زنند)، جوانی زندگی می کرد که به گناه آلوده بود و تمام مردم، او را به فساد می شناختند. اما در همان دوران جوانی، اجل به او امان نداد و از دنیا رفت. مردم به خاطر آلودگی او به گناه، جنازه اش را غسل و کفن نکردند؛ او را در یک مکان پست و محلی پر از زباله انداختند و رفتند. همان شب در عالم رویا، از جانب حق تعالی به مالک دینار گفتند: بدن بنده ی ما را بردار و پس از غسل و کفن، در گورستان صالحان و پاکان دفن کن. مالک دینار که شگفت زده شده بود پرسید: او از گروه فاسقان و بدکاران است! چگونه و با چه وسیله مقرب درگاه احدیت شده است؟ جواب آمد: در وقت جان دادن با چشم گریان گفت:

 «یا من له الدنیا والاخره ارحم من لیس له الدنیا والاخره:

 ای که دنیا و آخرت از آن اوست، رحم کن به کسی که نه دنیا دارد نه آخرت».

 مالک! کدام دردمند به درگاه ما آمد که دردش را درمان نکردیم، و کدام حاجتمند به پیشگاه ما نالید، که حاجتش را برنیاوردیم؟


 نقل از آیت الله کلباسی در کتاب انیس اللیل، ص 45.

بر گرفته از سایت افسران


[ چهارشنبه 92/4/19 ] [ 12:0 عصر ] [ م ر ]

 

به نام خدا

امروز در سایت جهان نیوز این جمله را دیدم

کسی که همّ و غمّش، دنیا و مسائل دنیاست، معلوم است از عبادت لذت نمی‌برد،

فهمیدم من تا زمانی که برای خودم دعا می کنم و انتظار براورده شدن حاجتم را دارم حالم در عبادت خوب است

اما اگر از استجابت دعایم نا امید شوم دیگر نمازم و عبادتم بی حال است

این یعنی حتی در عبادت و نمازم هم و غم  دنیا را دارم

این می شود عبادت جهت رضای نفس

وقتی نفس به مطلوبش نرسید حالمان را می گیرد

 


[ یکشنبه 92/4/16 ] [ 9:49 صبح ] [ م ر ]

 

به نام خدا

چند روز پیش سر کلاس یکی از بچه ها سوره یوسف رو تلاوت می کرد تا رسید به آیه 23 و 24 که خداوند می فرماید آن زن در ها را بست و قصد یوسف کرد و یوسف امتنا ورزید و گفت به خدا پناه می برم پس فرار کرد که درها یکی پس از دیگری به روی یوسف باز شد ( نقل به مظمون )

مربیمون به اینجا که رسید گفت هر کس از زنا دوری کند در های رحمت خدا به روی او باز می شود

زنا  شامل مراتبی است : اول زنای چشم که شامل نگاه به نامحرم است و بعد منجر به زنای فکر می شود که در نتیجه ی نگاه به نا محرم اتفاق می افتد و بعد هم زنای دست که همان لمس کردن دست  نامحرم است و در نتیجه زنای جنسی رخ می دهد .

علت منع خداوند در قرآن از نگاه به نامحرم هم همین است . در واقع زنای چشم و فکر را بیشتر مردم مرتکب می شوند بدون اینکه متوجه باشند .

رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم در این مورد فرمود:

برای هر عضوی بهره ای از زناست، زنای چشم، نگاه آلوده (چشم چرانی) است. و زنای زبان سخن نابجا و شهوانی با نامحرم است. زنای گوش شنیدن چیزهای حرام (مانند موسیقی و سخنان شهوانی و...) است. و زنای دست دراز کردن آن به سوی نامحرم و زنای پا، رفتن به مجلس گناه و... می باشد.

 


[ یکشنبه 92/4/9 ] [ 9:37 صبح ] [ م ر ]

 

به نام خدا

بچه ام کوچولو بود از من بیسکویت خواست

گفتم : امروز می خرم .

وقتی به خانه برگشتم فراموش کرده بودم . بچه دوید جلو و پرسید : بابا بیسکویت کو ؟ گفتم : یادم رفت.

بچه تازه زبان آمده بود ، گفت : بابا بَده ، بابا بَده .

بچه را بغل کردم و گفتم بابا جان ! دوستت دارم .

گفت:  بیسکویت کو ؟ دانستم دوستی بدون عمل را بچه سه ساله هم قبول ندارد . چگونه ما می گوییم خدا ، رسول و اهل بیت را دوست داریم ، ولی در عمل کوتاهی          می کنیم ؟

 

 


[ جمعه 92/4/7 ] [ 10:17 صبح ] [ م ر ]

به نام خدا

.متاسفانه چند سال است که نسبت های ناروایی درباره رهبری ، نظام یا برخی مسئولین بین مردم نقل قول می شود 

زمانی که پیگیری می کنی، میفهمی  منبع خبر بی بی سی یا دیگر شبکه های ماهواره ایست .

متاسفنه عده زیادی از عامه مردم این چرندیات را به راحتی باور کرده و برای هم بازگو می کنند نتیجه هم کاملا معلوم است فضای آلوده به بد گویی، تهمت و غیبت در جامعه رواج می یابد .

اما می آید روزی که مدیران شبکه های ماهواره ای از کسانی که از حرف های آنها پیروی کردند  بیزاری می جویند

خداوند در آیه166 ، 167 سوره بقره می فرماید ( روزی که پرده های غفلت و غرور کنار می رود و پیروان نادان به گناه خود اعتراف می کنند اما از آنجا که پناهی ندارند دست به دامن پیشوایان خود می شوند ) در آن هنگام پیشوایان ( کفر ) از از پیروان خود بیزاری می جویند و عذاب الهی را مشاهده می کنند و دستشان از همه جا کوتاه است

در این هنگام پیروان می گویند کاش بار دیگر به دنیا بر می گشتیم تا از آنها بیزاری جوییم آنچنان که آنها از ما بیزاری جستند( آری) خداوند این چنین اعمال آنها را به صورت حسرت آور به آنها نشان می دهد و از آتش دوزخ هر گز خارج نخواهند شد

 


[ چهارشنبه 92/4/5 ] [ 1:15 عصر ] [ م ر ]

 

به نام خدا

از آنچه که هست زیاد تر نگوییم منصف باشیم ، عادل باشیم

این طور نباشد که چون ما مجاهد و انقلابی هستیم و هر کس به خیال ما کمتر از ماست ، حق داریم درباره اش هر چه خواستیم بگوییم

اگر کسی دشمن  ماست ،مخالف ماست، اگر قضاوت ما درباره او خلاف واقع باشد این تعدی از جاده تقواست ،  این ظلم است و به  هیچ کس نباید ظلم کرد

این پیامیست به کسانی که حرف می زنند، می نویسند در مطبوعات و در وبلاگ ها

نگذارند  این فضای تهمت و غیبت و فحاشی و شکستن حرمت ادامه یابد که مثل بیماری مسری است و باعث خشم خداوند

 


[ دوشنبه 92/4/3 ] [ 9:16 صبح ] [ م ر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب