سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فکر ها را باید شست
 


[ پنج شنبه 92/3/30 ] [ 5:9 عصر ] [ م ر ]

امام علی علیه السلام می فرمایند مردم سه دسته اند :

1 - دانشمندان و علمای الهی

2- گروهی که در پی کسب دانش هستندالبته دانشی که آنها را به خدا نزدیک تر می کند و آنها را به رستگاری می رساند

3 - و گروهی مثل پشه هایی که دست خوش باد و طوفانند و همیشه سرگردان و به دنبال هر سر و صدایی می روند نه از دانش بهره ای دارند و نه به پناه گاه استواری پناه گرفته اند 

حکمت 147

نهج البلاغه

 


[ چهارشنبه 92/3/29 ] [ 9:21 صبح ] [ م ر ]

 

آیت الله بهجت در این باره می فرمودند :

اگر انسان یقین کند و برای او واضح و آشکار شود که در اطاعت  از خداوند، با غنی و قادر و کریم ... رفاقت کرده

و در معصیت و نافرمانی از خدا با عاجزتر و محتاج تر از خود ( شیطان «انس و جن ») ، طبعا هیچ گاه به معصیت تمایل پیدا نمی کند

که رفاقت با قادر مطلق انسان را صاحب همه چیز می کند

اگر مطلب به دلت نشست برای شادی روحشان صلوات بفرست

بر گرفته از کتاب در محضر حضرت آیت الله بهجت

 

 

 


[ دوشنبه 92/3/27 ] [ 6:41 عصر ] [ م ر ]

به نام خدا

روشنفکران جدید امروزه نمی آیند مقابل دین بایستند بلکه حق و باطل را  به قول خودمان با هم قاطی می کنند یا به عبارتی حق را با باطل و باطل را باحق می آمیزند تا دچار شک و شبهه شوی . آنقدر زیبا برای این کار از کلمات قلمبه استفاده می کنند که انسان به عقایدش شک می کند :

استاد رحیم پور در این باره می گویند :

روشنفکران امروز می گویند : زبان دین زبان شاعرانه و سمبلیک است

1400 سال قبل می گفتند : پیامبر شاعر است

روشنفکران امروز می گویند  : پیامبر کاریزما داشته ( یعنی دارای شخصیت نافذ و کلام نافذ )

1400 قبل می گفتند : پیامبر جادو می کند مخصوصا جوانان را

( استفاده از لفظ کاریزما درباره پیامبر و دین پشت صحنه دارد یعنی پشت صحبت های دین عقل و شعور نیست بلکه فقط جذابیت سخن و چهره است )

 


[ یکشنبه 92/3/26 ] [ 6:57 عصر ] [ م ر ]

به نام خدا

طرفداران نامزدهای رقیب در آزمون بردباری و متانت و دانایی نیز جایگاه شایسته ی خود را به  دست آورند.

هیچ احساسی، چه شادمانی و چه ناشادمانی، نباید کسی را به رفتار و گفتاری دور از شأنِ خردمندی و فرزانگی وادار کند

امام خامنه ای


[ شنبه 92/3/25 ] [ 10:54 عصر ] [ م ر ]

امروز حجت الاسلام عالی در توضیح حدیثی از حضرت رسول می گفتند :

اگر  به شخصی رای بدهید در حالی که می دانید اصلح تر از او وجود دارد شما خائن هستید


[ سه شنبه 92/3/21 ] [ 6:19 عصر ] [ م ر ]

به نام خدا

دیروز گفتم: امام خمینی فرمودند ببینید کسی را که برای ریاست جمهوری انتخاب کرده اید به صلاح خودتان است یا به صلاح اسلام

گفتند : اسلام تنها که نمی شود رفاه هم می خواهیم!!

انگار جدایی دین از سیاست حالا جایش را به جدایی رفاه و اقتصاد خوش گذرانی از دین داده

وقتی می گویی اسلام می گویند نه ما رفاه هم می خواهیم

غافل از اینکه تا اسلام نباشد رفا نیست، اقتصاد درست نمی شود، اخلاق درست نمی شود.

مگر نه اینکه خداوند فرموده اگر مردم تقوا پیشه کنند در های رحمت زمین و آسمان را بر آنها می گشایم

غفلت تا کجا ؟ اسلام را به شکم می فروشند .


[ دوشنبه 92/3/20 ] [ 8:53 صبح ] [ م ر ]

امام خمینی:   بنگرید در  انتخاب رئیس جمهور   به صلاح اسلام اندیشیده اید یا به صلاح خوتان

( نقل به مضمون )


[ یکشنبه 92/3/19 ] [ 2:19 عصر ] [ م ر ]

به نام خدا

قالیباف : به نظر من این بحث یک مقدمه ای دارد مقدمه اولش این است بنده اگر رئیس دولت شدم می خواهم تصمیم بگیرم برای پیشرفت کشور چون تا پیشرفت اتفاق نیفتد عدالت در واقع توزیع فقر است."

آیت الله خامنه ای : "نباید ارزش عدالت به عنوان یک ارزش درجه ى دو کم کم در مقابل ارزشهاى دیگر به فراموشى سپرده شود؛ در نظام ما این خطر وجود داشته است. ارزش هاى دیگر هم خیلى مهم است؛ مثلاً ارزش پیشرفت و توسعه، ارزش سازندگى، ارزش آزادى و مردم سالارى. مطرح کردن ارزش عدالت مطلقاً به معناى نفى اینها نیست؛ اما وقتى ما این ارزش ها را عمده مى کنیم و مسأله ى عدالت و نفى تبعیض و توجه به نیازهاى طبقات محروم در جامعه کمرنگ مى شود، خطر بزرگى است."
برخی می گویند عدالت یعنی توزیع فقر، نه خیر . آنهایی که می گویند عدالت منظورشان توزیع فقر نیست عدالت یعنی توزیع عادلانه امکانات موجود

 آنهایی که می گویند عدالت یعنی توزیع فقر روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید بلکه دنبال تولید ثروت بروید دنبال ثروت رفتن بدون عدالت یعنی  می شود آنچه که امروز در کشور های سرمایه داری مشاهده می کنید

جلیلی :"فرمایش حضرت علی علیه السلام هست که فی العدل سعه؛ یعنی در عدالت هست که پیشرفت شکل می گیرد، اگر بتوانیم فرصت های لازم را فراهم کنیم که همه این ظرفیت ها به موقع استفاده بشود فرصت های برابر داشته باشند حتماً به دنبال خودش پیشرفت را خواهد داشت."

 


[ جمعه 92/3/17 ] [ 2:7 عصر ] [ م ر ]

دکتر ولایتی دیشب حرفهای بسیار قشنگ و خوبی زد. تا جاییکه میرفت تا بیننده را متقاعد کند بهترین گزینه موجود در بین کاندیداهاست. فردی که هم تخصص دارد و هم تجربه و هم ولایتمدار است . اما با کمی دقت در حرفهای ایشان و مقایسه حرفهای ایشان با بیانات رهبری و ملاکهای مورد نظر رهبری به نکاتی منفی می رسیم که منجر به تجدید نظر در خصوص وی می شود:

 

دکتر ولایتی سیاست خارجی فعلی کشور را منجمد توصیف کرد! و طوری صحبت کرد که انگار ما با تمام جهان قهریم! این درحالیست که رهبری بارها تاکید کرده اند که فقط چند کشور هستند که خود را جامعه جهانی نامیده اند و ما درحال حاضر یک ابرقدرت سیاسی در جهان هستیم و ورود ایران در هر موضوع سیاسی میتواند وضعیت را بکلی دگرگون کند.

 



91/6/2 - دیدار رهبری با دولت: «امروز در عرصه‌‌ى سیاست خارجى، ثقل و وزنه‌‌ى کشور با چند سال قبل تفاوت دارد؛ ما در مسائل، تأثیرگذاریم؛ اینها مهم است. در حوادثى هم که پیش آمده، ما تأثیرگذار بوده‌‌ایم.»


دکتر ولایتی بدون اشاره به توانمندیها و پیشرفتهای ایران در چندسال اخیر راه پیشرفت ایران را گسترش روابط خارجی با کشورهایی که با آنها ارتباز نداریم میداند حال آنکه رهبری بارها بر حمایت از تولید ملی و قطع وابستگی به کشورهای دیگر تاکید داشته اند.

آقای ولایتی از روابط گرم خود با فرانسه در زمان وزارت خود میگوید حال آنکه آن روابط گرم هیچ دستاوردی برای ما نداشته و نظر رهبری در این مورد مشخصا درمورد فرانسه نشان میدهد که دلیل روابط تیره ما با فرانسه عملکرد خود فرانسوی ها است.

92/1/1 -بیانات رهبری در حرم رضوی: «بعضی از دولتهای دیگر هم دشمنی‌هائی دارند. من اینجا مناسب میدانم که بگویم مسئولین دولت فرانسه هم در چند سال اخیر دشمنی‌های آشکاری با ملت ایران کرده‌اند؛ این یک ناهوشمندی از سوی دولتمردان فرانسه است. انسان عاقل، بخصوص سیاستمدار عاقل، هرگز نباید انگیزه‌ی این را داشته باشد که موجودی را که دشمن او نیست، تبدیل به دشمن کند. ما با دولت فرانسه، با کشور فرانسه مشکلی نداشتیم؛ نه در طول تاریخ مشکلی داشتیم، نه در دوران حاضر؛ اما سیاست غلط از زمان سارکوزی ــ که دولت امروز فرانسه هم متأسفانه همان راه را میرود ــ دشمنی با ملت ایران است. به نظر ما این کار غلطی است، کار غیرمدبرانه و غیرعاقلانه‌ای است، کار ناهوشمندانه‌ای است.       

منبع : وبلاگ انتخابات تالش

 

 


[ جمعه 92/3/17 ] [ 11:58 صبح ] [ م ر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب