سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فکر ها را باید شست
 

به نام خدا

شهید مطهری در کتاب جاذبه و دافعه امیر المومنین داستانی را بیان می کنند :
((مردی از صحابه حضرت علی در جنگ جمل سخت در تردید قرار گرفت . از یک طرف حضرت علی علیه السلام را می دید و در طرف دیگر عایشه همسر پیامبر را که قرآن می فرماید همسران او مادران امت هستند . و طلحه را در رکاب عایشه از پیشتازان اسلام و تیر اندازی ماهر از صحابه پیامبرو زبیر خوش سابقه تر از او حتی روز سقیفه از متحسنین در خانه علی .
این مرد در حیرتی عجیب بود که یعنی چه کدام بر حق هستند ؟
اینجا شهید مطهری توضیح می دهد که نباید آن مرد ملامت شود که چرا متحیر شده ؟
اگر ما الان دچار تحیر نمی شویم به این دلیل است که در اثر گذشت زمان حقایق روشن شده و ماهیت افراد مشخص شده . 
و خیال می کنیم آثار جنایت از چهره آنها هویدا بوده و می شد حدس زد که چه کسی اهل آتش است . در صورتی که اگر ما هم در آن شرایط بودیم دچار تردید می شدیم
در هر صورت این شخص به محضر مولا علی رفت و گفت : آیا ممکن است طلحه و زبیر بر باطل باشند ؟ بزرگان صحابه رسول خدا چه طور ممکن است اشتباه کنند ؟ امام در جواب می فرماید :
سرت کلاه رفته و حقیقت بر تو اشتباه شده . حق و باطل را بر میزان قدر و شخصیت افراد نمی شود شناخت . این صحیح نیست که تو اول شخصیت ها را مقیاس قرار دهی و بعد حق و باطل را با اینها قیاس کنی : فلان چیز حق است چون فلانی با آن موافق است یا فلان چیز باطل است چون فلانی با آن مخالف است . بلکه حق و باطل باید مقیاس و میزان باشد .))
باید حق و باطل را شناخت و اشخاص را با آن سنجید اگر آقای روحانی یا آقای جلیلی ، آقای احمدی نژاد و ...با آنچه که در اسلام حق است مطابقت دارند بر حق هستند والا بر باطلند
 مراقب آخرتمان باشیم به خاطر دنیای دیگران آخرتمان را به باد ندهیم.


[ یکشنبه 92/10/8 ] [ 10:35 صبح ] [ م ر ]

 

به نام خدا 

 در سایت اقای رفسنجانی تیتری زده با این عنوان "می شود مسیحی بود و بهشتی شد" 

.((...قرآن دو سه تا آیه دارد که من برای اولین بار از مرحوم راشد شنیدم، ایشان یک سخنرانی‌ایی شب‌ها جمعه داشت، رسید به این آیات، خب ایشان شجاع‌تر از همه ماها که این احتمال را می‌دادیم در رادیو این بحث را مطرح کرد، گفت همه این ادیان ناجح هستند، اگر به دین خودشان عمل کنند اهل بهشتند و این طور نیست که باید حتماً مسلمان باشند ولی شرطش این است که به دینشان عمل کنند. یک قدری که آدم باریک می‌شود بحث این است که اسلام هم توی دینشان بوده است چون آنجا برایشان روشن است که اسلام می‌آید و حاکم بر همه این ادیان است. من فکر می‌کنم یکی از جا‌هایی که الان جایش خیلی خالی است این است که آدم بتواند با ادیان دیگر همکاری بکند، دنیا دیگر دارد کوچک می‌شود. خب بالاخره مگر کسی به همین آسانی از عقیده‌اش، حالا چه ارثی و چه علمی، دست بر می‌دارد؟ ما باید این واقعیت قرآن را اینجا نشان بدهیم....))

اما خداوند در آیه 85 سوره آل عمران می فرماید:

وَمَن یَبْتَغِ غَیْرَ الإِسْلاَمِ دِینًا فَلَن یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ

و هر که دینى غیر از اسلام برگزیند، هرگز از او پذیرفته نشود و او در آخرت از زیانکاران است

و همچنین در ایه 19 همین سوره می فرماید: 

إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِینَ أُوْتُواْ الْکِتَابَ إِلاَّ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْعِلْمُ بَغْیًا بَیْنَهُمْ وَمَن یَکْفُرْ بِآیَاتِ اللّهِ فَإِنَّ اللّهِ سَرِیعُ الْحِسَابِ

در حقیقت، دین در نزد خدا همان اسلام است، و اهل کتاب در آن اختلاف نکردند مگر پس از آن که به حقّانیت آن پى بردند، آن هم به خاطر حسد و رقابت میان خویش. و هر که به آیات خدا کافر شود [بداند که‏] خدا سریع الحساب است

آیاتی هم که در این باره آمده که اگر یهود و نصری به دین خود عمل کنند بهشتی هستند دو نکته دارد : 

1ـ قبل از آمدن دین کامل تر :  یعنی مثلا یهود تا زمانی که دین مسیح ظهور نکرده تا به دستورات دین خود عمل کند و در آن حال بمیرد بهشتی است . و آقای قرائتی در تفسیر نور جلد 1 صفحه 126 در این باره حدیثی می فرمایند : که پیامبر فرمودند هر کدام از پیروان ادیان که در عصر خود بر طبق وظایف و فرمان الهی عمل کردند ماجورند . 

2 ـ بعد از آمدن دین کامل تر   : همه وظیفه دارند که مسلمان شوند و به دستورات دین اسلام عمل کنند و طبق آیه 85 سوره آل عمران که در بالا بیان شد در غیر این صورت در اخرت زیانکارند .

حال یک سوال از آقای رفسنجانی :  

آقای رفسنجانی چه طور ممکن است خداوند بفرماید هر کس بر دین خود بماند و به دستورات دین خود عمل کند بهشتی است و نیازی نیست مسلمان شود !!! با این حال پس چه نیازی به ظهور اسلام بود ؟


 

 

 

 


 

 

 


[ شنبه 92/10/7 ] [ 8:51 صبح ] [ م ر ]

 

به نام خدا

صدا و سیما یک رسانه عمومی و تقریبا پر مخاطب است و با وجود اینکه نشان داده برای به دست آوردن پول بیشتر ، انواع و اقسام کالاهای تقلبی و غیر آن را  با خلاقیت و جاذبه بالایی تبلیغ می کند اما متاسفانه در گسترش فرهنگ مذهبی در زمینه های مختلف عملا تا به حال هیچ کاری انجام نداده .

متاسفانه فقط آنجایی که منافع مالی صدا و سیما تامین می شود تمام خلاقیت و هنر خود را به کار می گیرد تا از آن تبلیغ هر چند دروغ چیزی عایدش شود اما به مسائل مذهبی و فرهنگی که می رسد تمام خلاقیت ها ته می کشد .

آنوقت نهایت بلوغ فکری صدا و سیما درباره حجاب می شود :

مجری های  عروسک و  آرایش کرده ، خوشکل و در عین حال چادری که چشم هر بیننده ای  از پیر و جوان ،  زن و مرد را در می آورد

در فیلم ها و سریال ها هم طبق فرهنگ مذهبی که صدا و سیما اشاعه می دهد دخترهای محجبه و غیر محجبه تنها تفاوتشان همین چادریست که دختر محجبه به سر دارد والا هر دو آرایش غلیظ دارند هر دو دوست پسر دارند و هر دو مانتو تنگ و چسبان به تن کرده اند و حریم روابط دختر و پسر را هیچ یک رعایت نمی کنند این تمام خلاقیت صدا و سیما در زمینه حجاب و عفاف است .

آیا با این حال می توان گفت که صدا و سیما در زمینه حجاب کوتاهی نمی کند بلکه عمدی در کار است ؟ یا بهتر بگویم هر جا منفعتی برای صدا و سیما در کار نباشد خلاقیت و هنری هم وجود ندارد .

 


[ پنج شنبه 92/10/5 ] [ 9:28 صبح ] [ م ر ]

به نام خدا
امشب بنده خدایی می گفت به شخصی امر به معروف کردم آن هم خیلی محترمانه
اما طرف برگشت یک فحش خیلی زشت بهم داد ، جوابش را ندادم و گذشتم . می گفت بعد از این اتفاق احساس خوبی برایم به وجود آمد ، احساس کردم به اندازه یک ذره درد اهل بیت را آن هم در این شب احساس کردم .


[ یکشنبه 92/10/1 ] [ 8:46 عصر ] [ م ر ]

 

 

 

آقای هاشمی در جمع طلاب و روحانیون استان کرمان فرموده اند :

انتشار تدریجی بعضی از اسناد مربوط به فساد اداری در دولت گذشته و اعتراف یکی از مسئولین برای پرداخت کارت هدیه به مسولین قوای مختلف را تاسف بار و به دور از شان نظام اسلامی دانست ( درج شده در سایت ایشان )

ما هم بسیار متاسفیم و از فساد هیچ گروه و دسته ای هم حمایت نمی کنیم 

اما آقای هاشمی یک سوال از شما داریم 

آیا فساد مالی و اداری فقط برای دولت گذشته تاسف بار است و فساد اجتماعی ،اقتصادی و اداری فرزندان شما مایه تاسف نیست ؟ آیا فساد فرزندان شما و تلاششان برای ضربه زدن به نظام دور از شان اسلام نیست؟ 

 

 

 


[ یکشنبه 92/10/1 ] [ 8:50 صبح ] [ م ر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب