سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فکر ها را باید شست
 

 

به نام خدا

اما انتقادی که به برخی ازدوستان وبلاگ نویس وارد است این که ، فضای مجازی جای بیدار کردن و بیدار شدن است نه جای عروسک بازی

غربی ها حتی کودکانشان را طوری تربیت می کنند که بتوانند در عرصه فضای مجازی فعال و پویا عمل کنند تا بتوانند حتی از طریق بازی های ظاهرا کودکانه فرهنگشان را منتقل کنند آن وقت جوان و بزرگسال ما در فضای مجازی عکس دخترکان ملوس را می گذارد و با کلمات و حرفهای کودکانه ، خود و دیگران را به بازی می گیرد . دشمن همه تلاش خود را برای  عقب  نگه داشتن ما می کند و گاهی ما نیز در عقب ماندگی خود به او کمک می کنیم  .

رهبر معظم انقلاب در این باره می فرمایند :

شمّ انسانى و عمیق یک ملت باید حوادث را قبل از وقوع آن احساس کند و بفهمد که چه اتفاقى دارد مى‏افتد، و عکس‏العمل نشان بدهد. در طول تاریخ اسلام وقتى نگاه میکنیم، نداشتن این درک و شمّ سیاسىِ درست، ملتها را همیشه در خواب نگه داشته است و به دشمنان ملتها امکان داده است که هر کارى که میخواهند، بر سر ملتها بیاورند و از عکس‏العمل آنها ( ملت ها )در امان و مصون بمانند.

 

 


[ پنج شنبه 92/5/31 ] [ 12:29 عصر ] [ م ر ]

به نام خدا

در جنگ صفین یکى از کارهاى مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود.

چون آن جناح مقابل که جناح معاویه بود، تبلیغات گوناگونى داشتند. همینى که حالا امروز به آن جنگ روانى مى‏گویند، این جزو اختراعات جدید نیست، شیوه‏هاش فرق کرده؛ این از اول بوده. خیلى هم ماهر بودند در این جنگ روانى؛ خیلى. آدم نگاه مى‏کند کارهایشان را، مى‏بیند که در جنگ روانى ماهر بودند.

تخریب ذهن هم آسان‏تر از تعمیر ذهن است. وقتى به شما چیزى بگویند، سوءظنى یکجا پیدا کنید، وارد شدن سوءظن به ذهن آسان است، پاک کردنش از ذهن سخت است. لذا آن‏ها شبهه‏افکنى مى‏کردند، سوءظن را وارد مى‏کردند؛ کار آسانى بود. این کسى که از این طرف، خودش را موظف دانسته بود که در مقابل این جنگ روانى بایستد و مقاومت کند، جناب عمار یاسر بود،

که در قضایاى جنگ صفین دارد که با اسب از این طرف جبهه، به آن طرف جبهه و صفوف خودى مى‏رفت و همین طور این گروه‏هائى را که- به تعبیرِ امروز، گردانها یا تیپهاى جدا جداى از هم- بودند، به هرکدام مى‏رسید، در مقابل آن‏ها مى‏ایستاد و مبالغى براى آن‏ها صحبت مى‏کرد؛ حقائقى را براى آن‏ها روشن مى‏کرد و تأثیر مى‏گذاشت. یکجا مى‏دید اختلاف پیدا شده، یک عده‏اى دچار تردید شدند، بگومگو توى آن‏ها هست، خودش را بسرعت آنجا مى‏رساند و برایشان حرف مى‏زد، صحبت مى‏کرد، تبیین مى‏کرد؛ این گره‏ها را باز مى‏کرد.

بخشی از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای

عمار زمان ما کسانی هستند مثل آیت الله مصباح یزدی سخنرانی های ایشان در زمان انتخابات و بعد از آن را مطالعه کنید خودتان به این مسئله می رسید

کوتاه درباره عمار

نظر آیت الله خامنه ای درباره آیت الله مصباح یزدی

مقام معظم رهبرى ،  فرمودند: بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقاى مصباح را مى‌شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب‌نظر در مسایل اساسى اسلام ارادت قلبى دارم. اگر خداى متعال به نسل کنونى ما، این توفیق را نداد که از شخصیتهایى مانند علامه طباطبایى و شهید مطهرى استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم‌القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر مى‌کند.

 

 


[ چهارشنبه 92/5/30 ] [ 10:7 صبح ] [ م ر ]

به نام خدا

لطفا با دقت خیلی خیلی خیلی زیاد بخوانید

اینکه می بینید عده ای از مردم دچار بی عملی ، دچار رکود ، جمود و پستیهای اخلاقی و روحی و دچار کارهای خلاف اخلاق و خلاف معنویت و خلاف انصاف و عدالت می شوند ، در درجه اول ناشی از این است که آن نور معرفت ، در دل آنها نیست .

اینکه می بینید عده ای از مردم بی عملی ، رکود و پستیهای اخلاقی و روحی و دچار کارهای خلاف اخلاق و خلاف معنویت می شوند در درجه اول ناشی از این است که آن نور معرفت در دل آنها نیست

 

ممکن است معلومات داشته باشند ، کتاب خوانده باشند و حرف های این و آن را یاد گرفته باشند ، لیکن معرفت ، که یک مقوله دیگر و عنصر دیگری است آن را ندارند .

شما به برکت قرآن و تدبیر در قرآن ، مقوله معرفت و مقوله نورانیت را پیدا می کنید .

عزیزان من بدانید اگر بخواهیم جامعه ای به وجود آوریم که هم از نظر علمی، صنعتی و مادی دچار عقب ماندگی نباشد و هم بر زندگی دنیا اثر گذار باشد و از نظر معنویت دچار آفت نباشد قرآن و عمل به آن لازم است .

بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان قرآنی


[ سه شنبه 92/5/29 ] [ 9:33 صبح ] [ م ر ]

 

به نام خدا

حتما خیلی از دوستان در سایت ها این تیتر را ملاحظه کرده اند که ..

انتصاب یکی از فعالان فتنه 88 به سرپرستی یک وزارت خانه

نمی دانیم قسم حضرت عباس دولت تدبیر و امید  را باور کنیم یا ...

جناب آقای روحانی

از طرفی قسم می خورید که مطیع رهبرید و پایبند به قانون از طرفی آقای نجفی که مجلس به عنوان نماینده مردم به ایشان رای اعتماد نداد را به عنوان معاون خود تعیین می کنید چهار سال پیش رافراموش نکردیم  وقتی احمدی نژاد مشایی را از رئیس دفتری برداشت و مشاور خود کرد دوستان شما چه بلوایی به راه انداختند  حالا خوتان عین همین عمل را مرتکب شده اید .

و در انتصابی دیگر شخصی را به سرپرستی وزارت خانه ای مهم می گمارید  که حتی به رسانه ها اجازه ندادند ایشان را به عنوان کارشناس دعوت کنند بدلیل اینکه ایشان فعال فتنه بوده است .

نگذارید به ذهنمان و به چشمانمان و دلمان خطور کند که دولت تدبیر و امید می خواهد با قسم خوردن های تشریفاتی و شعار مطیع رهبر بودن سر مردم شیره بمالد و در عمل بر خلاف گفته ها و تعهداتش عمل کند

 


[ دوشنبه 92/5/28 ] [ 10:15 صبح ] [ م ر ]

به نام خدا

..سال ها قبل یک روحانی به بازار می رود تا بازاریان را به پرهیز از ربا خواری و کم فروشی دعوت کند همین که بالای منبر می رود بعداز سلام و صلوات می گوید که عاشق دخترش شده و می خواهد با او ازدواج کند ؟!!

بین بازاریان همهمه ای می افتد که حاج آقا چه می گوید ؟ دیوانه شده ؟ عمل حرام ؟

حاج آقا کمی مکث می کند تا مردم ساکت شوند سپس ادامه می دهد که همان خدایی که ازدواج با فرزند و محارم را حرام کرده ربا خواری و کم فروشی را هم حرام کرده .

آری همان خدایی که از حرمت ازدواج با محارم سخن گفته به  حجاب هم در همان کتاب سفارش کرده .

من نمی دانم چرا تا از بی حجابی حرف میزنیم و حرف از منکر بودن بد حجابی ، فورا یک عده ای جبهه می گیرند و می گویند :

اسلام که فقط حجاب نیست ، جلوی این دزدی ها را بگیرید چه کار به پوشش مردم دارید زورکی که نمی شود ...

اما انگار غافلند که همان طور که خداوند  در قرآن  از حرام بودن ازدواج با محارم سخن گفته  به داشتن حجاب و  پرهیز از دروغ ، تهمت ، غیبت و ... سفارش فرموده

علامه حسن زاده می فرمودند تا کی می خواهی برای چادر به سر نکردن  به جنگ خدا بروی

تا کی می خواهیم برای آنچه که نفسمان می خواهد مقابل خدا بایستیم و اظهار نظر فلسفی و منطقی کنیم تا آنچه که خدا وند دستور داده را زیر پا بگذاریم

خداوند در سوره بقره می فرمایند افتومنون ببعض الکتاب و تکفرون ببعض فما جزاء من یفعل ذلک منکم الا خزی فی الحیاة الدنیا.و یوم القیامت یردون ..(85 بقره (

آیا به برخی از آیات کتاب خدا ایمان می آورید و به برخی کافر می شوید پس جزای کسی از شما که مرتکب همچین عملی شود نیست مگر خواری در دنیا و شدید ترین عذاب در قیامت

 


[ دوشنبه 92/5/28 ] [ 9:33 صبح ] [ م ر ]

من افتخار می کنم وقتی دو تا پسر که دارن با کلمات کوچه بازاری با هم حرف می زنند، به من که می رسند، صداشون رو میارن پایین و رد میشن!

احساس غرور می کنم وقتی می خوام از یه جایی رد شم و مردی که به هیچ جای تیپش نمی خوره مذهبی باشه، خودش رو می چسبونه به دیوار و راه رو برای من باز می کنه
من کلی خوشحال می شم وقتی سوار آسانسور می شم، یه پسر به خودش اجازه نمی ده با من هم زمان بیاد توی آسانسور
و خیلی خوشحال می شم وقتی که من هیچ حرفی نمی زنم، هیچ شعاری نمی دم ولی این پرچم افکار من ... این چادر دوست داشتنی ام (که حاضر نیستم حتی لحظه ای ازش جدا شم) به همه می گه که:

"لطفا مراقب رفتارتون ، حرف زدنتون و حتی افکارتون باشید!! من حرمت دارم"

برگرفته از سایت افسران


[ شنبه 92/5/26 ] [ 8:36 صبح ] [ م ر ]

 

به نام خدای

گاهی فکر می کنم و به این نتیجه می رسم که ...

به نسبت گناهانی که انجام می دهم به آخرت یقین نداریم

 و هر زمان که می ترسم اگر از گناهی دوری کنم به منافعم و به وجهه اجتماعی ام ضرری وارد  شود به خدا و وعده های الهی یقین ندارم

که تعز من تشاء و تذل من تشاء بیدک الخیر

هر کس را بخواهد عزیز و هر کس را بخواهد ذلیل می کند و خوبی ها به دست اوست


 


[ چهارشنبه 92/5/23 ] [ 11:44 صبح ] [ م ر ]

 

به نام خدا

چند روز پیش عکس شهیدی را در تلوزیون نشان دادند که این شهید بعد از شانزده سال جسدش سالم از زیر خاک بیرون آمده بود

شهید محمد رضا شفیعی

 

همرزم شهید به مادرمحمد رضا گفت می دانید چرا جسدش سالم مانده ؟ محمد رضا وقتی  برای امام حسین گریه می کرد اشک چشمش را به بدنش می مالید . 

اما من می گویم هرگز نمی شود :

.... که گوشت و پوست و اسخوانی با لقمه حرام فربه شده باشد و اشک بر امام حسین  این بدن را از جانور های قبر در امان بدارد .

....که گوش و چشم و زبان و دست و پایی  حرام خدا را بر خود حلال کند و اشک بر امام حسین این اعضا و جوارح را از پوسیدگی در قبر نجات دهد .

....که کسی در نماز و روزه اش و در انجام فرمان خداوند کاهلی کند  و رنج عبادت و ترک گناه را  برنفس و بدنش نچشاند و اشک بر امام حسین ضامن بدنش شود .

و.... 

 


[ شنبه 92/5/12 ] [ 12:25 عصر ] [ م ر ]

به نام خدا

امروز مجری تلوزیون حرفی زد یا بهتر بگویم متلکی انداخت که دلم شکست

نه تنها دل من بلکه دل خیلی ها را شکست برای اینکه خودش ، تنها لحظه ای بخندد

چه راحت برای لحظه ای خندیدن  دلی را می شکنیم که دردش گاهی سالها ی سال همه وجود انسان را می سوزاند

چند ماه پیش کربلا بودم ...

در وادی السلام سر قبر آیت الله قاضی آقایی ایستاده بود و صحبت هایی را از قول آیت الله قاضی طباطبایی بیان می کرد، می گفت ایشان فرمودند :

الله الله الله دل کسی را نرنجانید

این یعنی کسی که دلی را بشکند به همان خدا در زندگیش خیر نمی بیند


[ چهارشنبه 92/5/2 ] [ 10:20 عصر ] [ م ر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب