سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فکر ها را باید شست
 

به نام خدا

در جنگ صفین یکى از کارهاى مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود.

چون آن جناح مقابل که جناح معاویه بود، تبلیغات گوناگونى داشتند. همینى که حالا امروز به آن جنگ روانى مى‏گویند، این جزو اختراعات جدید نیست، شیوه‏هاش فرق کرده؛ این از اول بوده. خیلى هم ماهر بودند در این جنگ روانى؛ خیلى. آدم نگاه مى‏کند کارهایشان را، مى‏بیند که در جنگ روانى ماهر بودند.

تخریب ذهن هم آسان‏تر از تعمیر ذهن است. وقتى به شما چیزى بگویند، سوءظنى یکجا پیدا کنید، وارد شدن سوءظن به ذهن آسان است، پاک کردنش از ذهن سخت است. لذا آن‏ها شبهه‏افکنى مى‏کردند، سوءظن را وارد مى‏کردند؛ کار آسانى بود. این کسى که از این طرف، خودش را موظف دانسته بود که در مقابل این جنگ روانى بایستد و مقاومت کند، جناب عمار یاسر بود،

که در قضایاى جنگ صفین دارد که با اسب از این طرف جبهه، به آن طرف جبهه و صفوف خودى مى‏رفت و همین طور این گروه‏هائى را که- به تعبیرِ امروز، گردانها یا تیپهاى جدا جداى از هم- بودند، به هرکدام مى‏رسید، در مقابل آن‏ها مى‏ایستاد و مبالغى براى آن‏ها صحبت مى‏کرد؛ حقائقى را براى آن‏ها روشن مى‏کرد و تأثیر مى‏گذاشت. یکجا مى‏دید اختلاف پیدا شده، یک عده‏اى دچار تردید شدند، بگومگو توى آن‏ها هست، خودش را بسرعت آنجا مى‏رساند و برایشان حرف مى‏زد، صحبت مى‏کرد، تبیین مى‏کرد؛ این گره‏ها را باز مى‏کرد.

بخشی از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای

عمار زمان ما کسانی هستند مثل آیت الله مصباح یزدی سخنرانی های ایشان در زمان انتخابات و بعد از آن را مطالعه کنید خودتان به این مسئله می رسید

کوتاه درباره عمار

نظر آیت الله خامنه ای درباره آیت الله مصباح یزدی

مقام معظم رهبرى ،  فرمودند: بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقاى مصباح را مى‌شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب‌نظر در مسایل اساسى اسلام ارادت قلبى دارم. اگر خداى متعال به نسل کنونى ما، این توفیق را نداد که از شخصیتهایى مانند علامه طباطبایى و شهید مطهرى استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم‌القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر مى‌کند.

 

 


[ چهارشنبه 92/5/30 ] [ 10:7 صبح ] [ م ر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب