سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فکر ها را باید شست
 

 

به نام خدا

امروز مربی قرآنمون آیه 30 و 31 سوره نور و 56 سوره احزاب را تفسیر می کردند جالب هم این شد که این درس جلسه قبل بود چون کسی درس نخونده بود بچه ها خواستن دوباره مطلب تکرار بشه و مصادف شد با روز عفاف و حجاب ... بگذریم ...

ایشون می گفتن در سوره نور ابتدا به مردان می فرماید غض بصر داشته باشید یعنی نگاهتان را کوتاه کنید و به زنان نا محرم  خیره نگاه نکنید . و بعد هم همین دستور را به زنان می دهد و بعد درباره پوشش زنان صحبت می کند و از خمر نام می برد. خمر هم یعنی روسری که سینه ، سر ، شانه و گردن را بپوشاند ... یعنی حد اقل پوشش برای زنان .

 تا اینجا را داشته باشید حالا می رویم سراغ سوره احزاب

در این سوره دستور به پوشش وسیع تر می دهد و از جلباب نان می برد که پوشش سرتاسری است و در ادامه همین آیه می گوید جلباب به سر کنید برای حفظ شان و شخصیت و مصون ماندن از آزار .

ایشان می گفتند در سوره نور به گونه ای جامعه سالم و در سوره احزاب جامعه نا سالم را مطرح می کند.جامعه سالم جامعه ای است که مردان در آن غض بصر دارند و جامعه ناسالم به عکس .

جامعه ای که سالم باشد و ظیفه زنان سبک تر است چون مردان نگاهشان پاک است با لباسی بلند و گشاد و پوشیدن روسری که سر ،شانه ، سینه و گردن را بپوشاند حفظ حجاب می کنند .

اما در جامعه ناسالم که مردان غض بصر ندارند وظیفه ی پوشش سنگین تر است برای حفظ شخصیت و مصون ماندن از آزار باید جلباب که همان چادر است به سر کنند .

 


[ شنبه 92/4/22 ] [ 11:16 صبح ] [ م ر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب