سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فکر ها را باید شست
 

 

به نام خدا 

 در سایت اقای رفسنجانی تیتری زده با این عنوان "می شود مسیحی بود و بهشتی شد" 

.((...قرآن دو سه تا آیه دارد که من برای اولین بار از مرحوم راشد شنیدم، ایشان یک سخنرانی‌ایی شب‌ها جمعه داشت، رسید به این آیات، خب ایشان شجاع‌تر از همه ماها که این احتمال را می‌دادیم در رادیو این بحث را مطرح کرد، گفت همه این ادیان ناجح هستند، اگر به دین خودشان عمل کنند اهل بهشتند و این طور نیست که باید حتماً مسلمان باشند ولی شرطش این است که به دینشان عمل کنند. یک قدری که آدم باریک می‌شود بحث این است که اسلام هم توی دینشان بوده است چون آنجا برایشان روشن است که اسلام می‌آید و حاکم بر همه این ادیان است. من فکر می‌کنم یکی از جا‌هایی که الان جایش خیلی خالی است این است که آدم بتواند با ادیان دیگر همکاری بکند، دنیا دیگر دارد کوچک می‌شود. خب بالاخره مگر کسی به همین آسانی از عقیده‌اش، حالا چه ارثی و چه علمی، دست بر می‌دارد؟ ما باید این واقعیت قرآن را اینجا نشان بدهیم....))

اما خداوند در آیه 85 سوره آل عمران می فرماید:

وَمَن یَبْتَغِ غَیْرَ الإِسْلاَمِ دِینًا فَلَن یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ

و هر که دینى غیر از اسلام برگزیند، هرگز از او پذیرفته نشود و او در آخرت از زیانکاران است

و همچنین در ایه 19 همین سوره می فرماید: 

إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِینَ أُوْتُواْ الْکِتَابَ إِلاَّ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْعِلْمُ بَغْیًا بَیْنَهُمْ وَمَن یَکْفُرْ بِآیَاتِ اللّهِ فَإِنَّ اللّهِ سَرِیعُ الْحِسَابِ

در حقیقت، دین در نزد خدا همان اسلام است، و اهل کتاب در آن اختلاف نکردند مگر پس از آن که به حقّانیت آن پى بردند، آن هم به خاطر حسد و رقابت میان خویش. و هر که به آیات خدا کافر شود [بداند که‏] خدا سریع الحساب است

آیاتی هم که در این باره آمده که اگر یهود و نصری به دین خود عمل کنند بهشتی هستند دو نکته دارد : 

1ـ قبل از آمدن دین کامل تر :  یعنی مثلا یهود تا زمانی که دین مسیح ظهور نکرده تا به دستورات دین خود عمل کند و در آن حال بمیرد بهشتی است . و آقای قرائتی در تفسیر نور جلد 1 صفحه 126 در این باره حدیثی می فرمایند : که پیامبر فرمودند هر کدام از پیروان ادیان که در عصر خود بر طبق وظایف و فرمان الهی عمل کردند ماجورند . 

2 ـ بعد از آمدن دین کامل تر   : همه وظیفه دارند که مسلمان شوند و به دستورات دین اسلام عمل کنند و طبق آیه 85 سوره آل عمران که در بالا بیان شد در غیر این صورت در اخرت زیانکارند .

حال یک سوال از آقای رفسنجانی :  

آقای رفسنجانی چه طور ممکن است خداوند بفرماید هر کس بر دین خود بماند و به دستورات دین خود عمل کند بهشتی است و نیازی نیست مسلمان شود !!! با این حال پس چه نیازی به ظهور اسلام بود ؟


 

 

 

 


 

 

 


[ شنبه 92/10/7 ] [ 8:51 صبح ] [ م ر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب