سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فکر ها را باید شست
 

دکتر ولایتی دیشب حرفهای بسیار قشنگ و خوبی زد. تا جاییکه میرفت تا بیننده را متقاعد کند بهترین گزینه موجود در بین کاندیداهاست. فردی که هم تخصص دارد و هم تجربه و هم ولایتمدار است . اما با کمی دقت در حرفهای ایشان و مقایسه حرفهای ایشان با بیانات رهبری و ملاکهای مورد نظر رهبری به نکاتی منفی می رسیم که منجر به تجدید نظر در خصوص وی می شود:

 

دکتر ولایتی سیاست خارجی فعلی کشور را منجمد توصیف کرد! و طوری صحبت کرد که انگار ما با تمام جهان قهریم! این درحالیست که رهبری بارها تاکید کرده اند که فقط چند کشور هستند که خود را جامعه جهانی نامیده اند و ما درحال حاضر یک ابرقدرت سیاسی در جهان هستیم و ورود ایران در هر موضوع سیاسی میتواند وضعیت را بکلی دگرگون کند.

 



91/6/2 - دیدار رهبری با دولت: «امروز در عرصه‌‌ى سیاست خارجى، ثقل و وزنه‌‌ى کشور با چند سال قبل تفاوت دارد؛ ما در مسائل، تأثیرگذاریم؛ اینها مهم است. در حوادثى هم که پیش آمده، ما تأثیرگذار بوده‌‌ایم.»


دکتر ولایتی بدون اشاره به توانمندیها و پیشرفتهای ایران در چندسال اخیر راه پیشرفت ایران را گسترش روابط خارجی با کشورهایی که با آنها ارتباز نداریم میداند حال آنکه رهبری بارها بر حمایت از تولید ملی و قطع وابستگی به کشورهای دیگر تاکید داشته اند.

آقای ولایتی از روابط گرم خود با فرانسه در زمان وزارت خود میگوید حال آنکه آن روابط گرم هیچ دستاوردی برای ما نداشته و نظر رهبری در این مورد مشخصا درمورد فرانسه نشان میدهد که دلیل روابط تیره ما با فرانسه عملکرد خود فرانسوی ها است.

92/1/1 -بیانات رهبری در حرم رضوی: «بعضی از دولتهای دیگر هم دشمنی‌هائی دارند. من اینجا مناسب میدانم که بگویم مسئولین دولت فرانسه هم در چند سال اخیر دشمنی‌های آشکاری با ملت ایران کرده‌اند؛ این یک ناهوشمندی از سوی دولتمردان فرانسه است. انسان عاقل، بخصوص سیاستمدار عاقل، هرگز نباید انگیزه‌ی این را داشته باشد که موجودی را که دشمن او نیست، تبدیل به دشمن کند. ما با دولت فرانسه، با کشور فرانسه مشکلی نداشتیم؛ نه در طول تاریخ مشکلی داشتیم، نه در دوران حاضر؛ اما سیاست غلط از زمان سارکوزی ــ که دولت امروز فرانسه هم متأسفانه همان راه را میرود ــ دشمنی با ملت ایران است. به نظر ما این کار غلطی است، کار غیرمدبرانه و غیرعاقلانه‌ای است، کار ناهوشمندانه‌ای است.       

منبع : وبلاگ انتخابات تالش

 

 


[ جمعه 92/3/17 ] [ 11:58 صبح ] [ م ر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب