سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فکر ها را باید شست
 

به نام خدا

قالیباف : به نظر من این بحث یک مقدمه ای دارد مقدمه اولش این است بنده اگر رئیس دولت شدم می خواهم تصمیم بگیرم برای پیشرفت کشور چون تا پیشرفت اتفاق نیفتد عدالت در واقع توزیع فقر است."

آیت الله خامنه ای : "نباید ارزش عدالت به عنوان یک ارزش درجه ى دو کم کم در مقابل ارزشهاى دیگر به فراموشى سپرده شود؛ در نظام ما این خطر وجود داشته است. ارزش هاى دیگر هم خیلى مهم است؛ مثلاً ارزش پیشرفت و توسعه، ارزش سازندگى، ارزش آزادى و مردم سالارى. مطرح کردن ارزش عدالت مطلقاً به معناى نفى اینها نیست؛ اما وقتى ما این ارزش ها را عمده مى کنیم و مسأله ى عدالت و نفى تبعیض و توجه به نیازهاى طبقات محروم در جامعه کمرنگ مى شود، خطر بزرگى است."
برخی می گویند عدالت یعنی توزیع فقر، نه خیر . آنهایی که می گویند عدالت منظورشان توزیع فقر نیست عدالت یعنی توزیع عادلانه امکانات موجود

 آنهایی که می گویند عدالت یعنی توزیع فقر روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید بلکه دنبال تولید ثروت بروید دنبال ثروت رفتن بدون عدالت یعنی  می شود آنچه که امروز در کشور های سرمایه داری مشاهده می کنید

جلیلی :"فرمایش حضرت علی علیه السلام هست که فی العدل سعه؛ یعنی در عدالت هست که پیشرفت شکل می گیرد، اگر بتوانیم فرصت های لازم را فراهم کنیم که همه این ظرفیت ها به موقع استفاده بشود فرصت های برابر داشته باشند حتماً به دنبال خودش پیشرفت را خواهد داشت."

 


[ جمعه 92/3/17 ] [ 2:7 عصر ] [ م ر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب